Kiszone warzywa

Smaczne i zdrowe kiszone warzywa

Kiszone warzywa (https://ranozebrano.pl/warzywa-owoce/kiszone) to nie tylko smaczny dodatek do posiłku, ale również źródło zdrowia. Znakomite w okresie jesienno-zimowym, idealnie sprawdzą się również latem, gdy akurat nie mamy pod ręką świeżych warzyw. Kiszone warzywa to porcja cennych witamin i probiotyków zamknięta w słoiku.

Na czym polega tradycyjne kiszenie warzyw?

Tradycyjna metoda kiszenia polega na fermentacji z wykorzystaniem naturalnego kwasu mlekowego. Warzywa łączy się z roztworem solnym, dodaje przyprawy (np. czosnek, koper, ziele angielskie, liście laurowe lub chrzan), ugniata i zamyka w szczelnym pojemniku, aby nie miały kontaktu z tlenem. Tak przygotowane warzywa umieszcza się w ciepłym, ciemnym miejscu. W takich warunkach dochodzi do fermentacji, podczas której powstają m.in. bakterie kwasu mlekowego odpowiedzialne za ukiszenie. Cały proces trwa około dwóch tygodni.

Kiszone warzywa – walory smakowe

Kiszenie warzyw w polskiej kuchni znane jest od wieków. Tradycyjnie kiszone kapusty, ogórki i inne warzywa to przysmak wielu z nas. Aby mieć pewność, że na Twój stół trafiają produkty najwyższej jakości, warto zaopatrzyć się w kiszone warzywa z pewnego źródła. Ekologiczne uprawy i tradycyjny proces kiszenia gwarantują wyjątkowe walory smakowe, ale i zdrowotne. Charakterystyczny kwaskowy i wyrazisty smak kiszonek znakomicie komponuje się z tradycyjnymi potrawami kuchni polskiej, mogą one również stanowić fantastyczną przekąskę lub element sałatek. Dodatek aromatycznych ziół i przypraw sprawia, że kiszone warzywa są pysznym uzupełnieniem codziennej diety. Kiszenie jest naturalnym procesem przetwarzania warzyw, dzięki czemu otrzymujemy produkt zdrowy i naturalny, pozbawiony sztucznych dodatków i chemikaliów.

Kiszone warzywa – walory zdrowotne

Bogate w cenne bakterie probiotyczne kiszone warzywa wspomagają układ trawienny, odporność i oczyszczają organizm z toksyn. Pomagają utrzymać prawidłową florę jelitową, co przyczynia się do właściwego funkcjonowania organizmu. Proces kiszenia wpływa na redukcję zawartości cukru i kalorii w warzywach, co jest znakomitą informacją dla osób chcących schudnąć. Kiszonki są źródłem wielu cennych witamin, takich jak C,A,E,K i witamin z grupy B. Podczas fermentacji składniki odżywcze przenikają do soku, co sprawia, że jest on eliksirem zdrowia. Korzystne bakterie probiotyczne znajdujące się w kiszonych warzywach pełnią wiele innych funkcji, w tym:

  • ułatwiają przyswajanie składników odżywczych i witamin;
  • zapobiegają otyłości i cukrzycy;
  • wspomagają metabolizm;
  • pobudzają pracę jelit;
  • zmniejszają poziom cholesterolu.
Jedzenie zdjęcie utworzone przez stockking - pl.freepik.com